Stručná charakteristika učiva v jednotlivých ročnících:
Prima: Základy kódování a šifrování dat a informací, práce s daty, informační systémy, základy práce s počítačem.
Sekunda: Základy blokového programování, modelování pomocí grafů a schémat, základy větvení, parametry a proměnné, podmínky
Tercie: Programování – větvení, parametry a proměnné, podmínky – rozšíření učiva, hromadné zpracování dat
Kvarta: Programování – projekty, digitální technologie
1. ročník: Programování v jazyce Python, informace a práce s nimi, hromadné zpracování dat, algoritmy
2. ročník. Informační systémy a databáze, robotika, modelování, digitální technologie
Navazující předměty a semináře:
Informatika – povinně volitelný předmět:
3. ročník: Počítačové zpracování textů, tvorba sdíleného obsahu, počítačová grafika a multimédia
4. ročník: Prezentace informací, mediální výchova, člověk společnost a počítačové technologie, hromadné zpracování dat a číselných údajů
Maturitní témata
Maturitní zkouška se skládá z teoretického a z praktického úkolu (prokázání dovednosti práce v kancelářských programech MS Office 365, jazyce HTML, grafickém editoru a programování v jazyce C++).
1. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Cyklus s podmínkou na začátku, podmíněný příkaz.
Proměnná typu int.
2. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Proměnná int, float, char. Cyklus s podmínkou na začátku, podmíněný příkaz.
Číselné soustavy.
3. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Proměnná typu jednorozměrné pole , podmíněný příkaz, cyklus se známým počtem opakování.
Nejjednodušší aritmetické operace v binární číselné soustavě.
4. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Více proměnných typu jednorozměrné pole, podmíněný příkaz, cyklus se známým počtem opakování, třídící algoritmus.
Barvy RGB v hexadecimálním zápisu.
5. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Funkce (podprogram), použití hlavičkového souboru, textový výpis pro výstup dat.
Historie výpočetní techniky.
6. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Funkce (podprogram), cyklus s podmínkou na začátku, proměnná typu char.
Oblasti a možnosti využití počítačů, počítačové modely.
7. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Funkce (podprogram), cyklus s podmínkou na začátku, podmíněný příkaz, textový soubor pro výstup dat.
Reprezentace dat v počítači.
8. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Cyklus se známým počtem opakování, funkce (podprogram), proměnná typu char, textový soubor pro ukládání výstupních dat.
Číselné soustavy.
9. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Cyklus se známým počtem opakování, podmíněný příkaz, textový soubor pro výstup dat.
Hardware počítače – interní části počítače.
10. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Cyklus se známým počtem opakování, součet geometrické řady, textový soubor pro ukládání výstupních dat.
Hardware počítače – externí části počítače – zobrazovací zařízení.
11. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Vícenásobný cyklus se známým počtem opakování, textový soubor pro ukládání výstupních dat. Proměnná typu int a float.
Hardware počítače – externí části počítače – vstupní zařízení počítače.
12. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Cyklus se známým počtem opakování, textový soubor pro ukládání výstupních dat, Fibonacciho posloupnost (prvek je dán jako součet dvou předchozích).
Komprese dat, uchování dat.
13. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Třídící algoritmus BubbleSort („bublinkové třídění“). Proměnná typu jednorozměrné pole.
Hardware počítače – externí části počítače – výstupní zařízení.
14. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Třídící algoritmus SelectSort. Proměnná typu jednorozměrné pole.
Softwarové vybavení počítače.
15. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Třídící algoritmus InsertSort (třídění vkládáním). Proměnná typu jednorozměrné pole.
Operační systémy.
16. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Práce s více proměnnými typu jednorozměrné pole.
Bezpečnost a morálka při práce s počítačem a na síti.
17. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Práce s proměnnou typu dvojrozměrné pole.
Internet.
18. Realizace zadané úlohy v jazyce C++. Práce s více proměnnými typu dvojrozměrné pole.
Internet.
19. MS Access – tvorba sestavy.
Počítačové sítě – hardwarové prostředky.
20. MS Excel – využití funkcí (vzorců).
Počítačové sítě.
21. MS Excel – využití funkcí (vzorců).
Počítačová grafika, multimédia.
22. Web – úprava webové prezentace v jazyce HTML.
Třídící algoritmus SelectSort (třídění výběrem).
23. MS PowerPoint – animace objektů.
Třídící algoritmus InsertSort (třídění vkládáním)
24. MS PowerPoint – vytvoření interaktivní prezentace.
Třídící algoritmus BubbleSort („bublinkové třídění“)
25. Vektorová grafika – realizace úlohy v editoru Zoner Callisto.
Funkčnost algoritmu.
26. MS Word – vytvoření štítků pomocí hromadné korespondence.
Elektronická pošta e-mail